روشی ابتکاری و تجربی برای تقویت املاء کلاس اولی ها :
۱- ابتدا برای این دانش آموز نرمشی3 الی 5 دقیقه ای همراه با موزیک ملایم در نظرمی گیریم تاجریان خون رسانی به مغز بهتر صورت گیرد .
2- متن املا ی مورد نظر را برای این دانش آموز میخوانیم.
3- از این دانش آموز می خواهیم تا متن مورد نظر را برای ما روخوانی کند .
4- در هر کلمه ای که مکث کرد و نتوانست بخواند ، حتی مکثی کوتاه می فهمیم که در نوشتن این کلمه نیزنا توان خواهد بود.چون شکل کلی این کلمه را نتوانسته در ذهن خود تثبیت کند .
5- از دانش آموز می خواهیم کلمه ای را نتوانست بخوانددر دفتر مشق یک سطر بنویسد و دوباره بخواند . ( البته باید متذکر شد که تمام این مراحل قبل از اینکه به همه ی دانش آموزان املا گفته شود با دانش
آموز فوق اجرا می شود )
6- سپس به این دانش آموز همراه با همکلاسی های خودمتن املایی که قبلاتمرین شده ،املامی گوییم.
7-بعد از تصحیح املای این دانش آموز از او می خواهیم اشتباهات خود را در وایت بردی که قبلا در کنار نیمکت وی وجلو دید او نصب شده بنویسد. دانش آموز با نوشتن کلمات در وایت برد و مشاهده ی آنها در طول هفته شکل صحیح آن کلمات را یاد می گیرد.
آیینه سکندر جام می است بنگر
تا بر تو عرضه دارد احوال ملک دارا
خوبان پارسی گو بخشندگان عمرند
ساقی بده بشارت رندان پارسا را
به روزم (آپم)
و منتظرقدمهای سبزتون [گل]
ممنون که تجربیات خود را در اختیار دیگر همکاران می گذارید. لطفا اگه میشه بعضی از نمونه سوالات درس های ریاضی و فارسی وعلوم را در وب قراردهید.آموزگار پایه اول از یزد
متشکرم ازت میخام واسم دعا کنی عشق معلمی دارم
با تشکر از مطالبی که در احتیار ما گذاشتید خدا قوت