آزمون  سنجش بنیه علمی

آزمون سنجش بنیه علمی جهت دانش آموزان متوسطه نظری در روز چهارشنبه ۲۹/۱۰/۸۹ در تمامی دبیرستانها وپایه اول هنرستانها به اجرا در می آید

جهت تحقق اهداف این طرح جلسه ای با مدیران و ناظران حوز های امتحانی برگزار شده و جوایزی نیز جهت دانش اموزان در نظر گرفته شده  امید آنکه دانش آموزان این مرز و بوم همیشه بر قله های موفقیت بدرخشند.

برنامه سالانه

 در سال جاری تمامی مدیران این مقطع با تدوین برنامه سالانه در تحقق اهداف آموزشی گام بر می دارند.

به امید موفقیت تمامی این عزیزان

جلسه مدیران با موضوع کیفیت بخشی

روز سه شنبه   هفته گذشته نیز جلسه  کیفیت بخشی با حضور مدیران محترم تشکیل  گردید که  طرح ها و برنامه های مندرج از سوی کارشناسی استان مورد بررسی قرار گرفت و طرحهای اجرایی منطبق با نیاز شهرستان مصوب گردید.

                   به امید موفقیت فرزندان این مرز و بوم

تشکیل کمیته کیفیت بخشی

هفته پیش کمیته کیفیت بخشی با حضور اعضا تشکیل جلسه داد .

در این جلسه ضمن تحلیل وضعیت آموزشی برنامه ها و طرح های  کیفیت بخشی مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نتایج درصد قبولی و درصد فارغ التحصیلی شهرستان در سال تحصیلی89-88

با یاری خداوند متعال و تلاش دبیران دلسوز و زحمتکش شهرستان نتایج درصد فارغ التحصیلی سوم متوسطه نظری و درصد قبولی پایه اول  به شرح ذیل  اعلام می گردد.

نتایج درصد فارغ التحصیل سوم متوسطه نظری

خرداد ۸۸       ۲۳/۵۹                             خرداد۸۹                     ۴۲/۶۷

مقایسه در صد قبولی پایه اول عمومی متوسطه

خرداد ۸۸                    ۳۴/۳۸

خرداد۸۹                            ۸۳/۴۴

دوره ضمن خدمت کارشناسان محترم متوسطه استان

دانش گنج درون است و جز با تحقیق و تلاش به دست نمی اید.

دوره ضمن خدمت و اصول و برنامه ریزی آموزشی با حضور کارشناسان محترم اداره کل  و کلیه نواحی و مناطق و شهرستانهای استان خراسان رضوی و با  حضور سبز جناب آقای  نیری معاونت  محترم آموزش و نو آوری متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در تاریخ های شنبه ۱۶/۵/۸۹ الی ۱۸/۵/۸۹ در شهرستان درگز  در دبیرستان شبانه روزی عفاف به مدت ۱۶ ساعت برگزار شد.

هم چنین در حاشیه دوره از مکانهای تفریحی پارک ملی تندوره و بازار  تندوره و بازار گمرک لطف آباد و مکان زیارتی امامزاده شیلگان نیز  بازدید نمودند.

برنامه ریزی برای برگزاری امتحانات نوبت دوم

کارشناسی آموزش متوسطه با هماهنگی کارشناسی ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی مقدمات برگزاری امتحانات نوبت دوم را فراهم آوردند.

بر اساس اجرای طرح پات(پیشگیری افت تحصیلی)کارشناس محترم آموزش متوسطه جناب آقای جعفر زاده با تاکید بر اجرای برنامه هایی در مدارس در راستای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس را از مدیران در خواست داشتند.ایشان در تعاملی که با مدیران مدارس متوسطه و هنرستانها داشتند برگزاری کلاسهای تقویتی با دبیران مجرب و در ساعات مناسب راداشتند و ارسال بانک سوالات به مدارس از جمله فعالیتها بوده است.

معلم شریک تمامی زندگی ماست.

در هفته بزرگداشت مقام معلم کارشناسی آموزش متوسطه نیز با دبیرخانه این ستاد همکاری داشتند.

درمراسمی که به همین منظور در هیجدهم اردیبهشت در سالن چمران برگزار شد از مولفین معلم تقدیر به عمل آمد در این مراسم مشاور عالی وزیر محترم آموزش و ژرورش معاونت محترم ژرورشی اداره کل آموزش ژرورش خراسان رضوی/نماینده محترم شهر در مجلس شورای اسلامی/فرماندار محترم/امام جمعه محترم و دیگر مسئولین ادارات و نهادها نیز بهاس قدردانی از مقام معلم حضور داشتند در این مراسم از معلمین نمونه و راهیافته به مرحله استانی تقدیر به عمل آمد.

هفته مشاغل

توانمندی های هنرجویان هنرستانهای نرجس/عترت/سمیه در هفته مشاغل به نمایش گذاشته شد.از این نمایشگاه دانش اموزان مدارس/دبیران/معاونت محترم آموزشی/کارشناسی آموزش متوسطه و دیگر مسئولین دوایر بازدید داشتند. از دیگر فعالیتهای مدارس در این هفته آشنا نمودن دانش آموزان ژایه اول با رشته ها و مشاغل بوده و هم چنین بازدید از موسسات تولیدی و خدماتی شهرستان و مشهد بوده است. در این هفته سیمینار گرافیک با همکاری هنرستان سمیه در سالن ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

راهیابی به  مرحله استانی مسابقات علمی کاربردی

 خانم شیما صادق زاده رشته مدیریت خانواده از هنرستان نرجس  در مسابقات علمی کاربردی   در مرحله تئوری امتیاز لازم را کسب نموده و در مرحله عملی در تاریخ ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت به رقابت خواهد پرداخت برای این هنرجوی عزیز آرزوی موفقیت داریم. کارشناس محترم آموزش متوسطه جناب آقای جعفرزاده با حضور در هنرستان نرجس در مورخ ۸/۲/ ۸۹ ضمن تبریک به این هنرجوی عزیز  و مدیر و هنر آموزان این هنرستان  برای همگی آرزوی موفقیت نمودند.

 و کلیه عوامل اجرایی و آموزشی هنرستان ضمن تقدیر و تشکر از کارشناس محترم آموزش متوسطه جناب آقای جعفرزاده از توجه ایشان به ارتقا کیفیت آموزشی به خصوص شاخه کاردانش و هماهنگی ایشان از فراهم نمودن امکان بازدید در هفته گذشته از کارخانجات صنعتی و تولیدی از قبیل البسکو و شرکت چرم سازان طرقبه تقدیر و تشکر نمودند.